Dagens ridning

Idag på lektionen så fick jag Lord, det var jättekul och fick en positiv inställning direkt! Har också beslutat mig för att verkligen nöta och nöta på min sits och få den bra!
Lord är iallafall väldigt grön i sin ridning, han är väldigt ojämn och ostadig och känslig som behöver lätta ryttare. En person som är negativ till att rida Lord kommer få ett helvete under ridpasset rent ut sagt.
Som tur är så är Lord väldigt reglerbar och sänker nacken och halsen vilket gör han mycket stadigare, han har lite för sig ibland och kan helt plötsligt göra som en liten galoppfattning som sen fortsätter i skritt.
Han var jättemysig iallafall, det enda jag hade problem med var galoppfattningen i höger varv, eftersom att han är unghäst och vinglig så kan man bara inte låta han springa in i galoppen för då blir han bara ännu mer ostadig och ser inte det som är roligt i den hela. I vänster varv visste jag dock hur ag skulle göra så där blev galoppen finfin <3
Han får också glapp i tygeln ibland så jag måste tänka på ställningen utåt.
Valde Lord som favorit också, samt Bontje och Stina och Lord i hoppningen.
Natta fotade med Fannys kamera så det blir kanske lite bilder sen! :)
Lord från betesutsläppet.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (vi två emellan)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback