Dagens lektion

Idag red jag Lord igen, som jag hade hoppats på.
Idag jobbade vi med ett välbehövt lösgjörande arbete med hästarna. Dom ska ta skänklarna snabbt och eftergiften ska bli stor, samt ska man hålla ställningen i övergångarna. Sen även att få en kort men energifull skritt. Vi jobbade på rakt spår, volterna och serpentinbågorna.
Lord var toppen över i:et och allt man kunde önskat sig, han var så himla positiv och fin så att man bara satt och log under hela ritten, han var så mjuk och fin och gjorde verkligen det bästa han kunde. Jessica visade rätt hela tiden om hur jag skulle hålla kvar formen på honom utan att han skulle "glappa" så mycket, och vad fin han blev. Han blev trött och gjorde sina små "fattningar" som visar på att han är trött, men efter fortsätter han på hela tiden. 

På slutet kunde han gå i en så himla fin form och en fin trav som var så reglerbar som man kunde önskat sig. Fick mycket beröm av Jessica och allt kändes så rätt som det kan bli!
Nästa vecka så kan Fanny förhoppningsvis fota om jag får Lord, och då kommer det säkert gå lika bra! :]




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (vi två emellan)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback