Mina åsikter om olika hundraser

Det är inte själva hundraserna som jag gillar, eller vissa kan jag gilla mer än andra och vissa kan vara det vackraste som finns medans vissa kan vara det fulaste jag sett, förlåt men det är sant.
Jag har alltid haft nått speciellt för schäfrar tex, dom har alltid haft den där glimten i ögot och det speciella utseendet som inte haft nått fel på sig. Det är precis samma sak som vissa kan tycka om andra raser, tex goldens, taxar, borders eller cocker spaniels.

En hundras eller rättare sagt hundsort som jag verkligen HATADE när jag var liten var småhundar, jag tyckte dom var så små och man kunde knappt klappa dom och krama dom kunde man inte göra heller. Jag skulle ALDRIG skaffa en liten hund för dom såg bara konstiga ut och var jobbiga. Jag har aldrig gillat Jack Russells heller, men titta hur det slutade.

Jag älskar lilla Zelma oerhört mycket och skulle inte byta ut henne mot någon hund eller hundras i hela världen! Men fortfarande så är det så att det också bara är precis Zelma som jag gillar, jag har fortfarande svårt för småhundar och andra Russells som jag inte vet någonting om eller har kommit nära och fått lärt känna.
Så för mig handlar det främst inte om rasen utan om individen.

Det är samma som man ofta hör hästmänniskor säga "Kärleken till hästen är viktigare än stamtavlan".
Jag och knäppa sälen.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (vi två emellan)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback