beslutarångest

Det var en människa för länge sen som sa till mig såhär "Megapixlar spelar ingen roll när du ska köpa en kamera Celine", visst tänkte jag men det är sant upp till en viss gräns i fotograferingen. Familjefotografering med usla (förlåt) bilder på ens hus med en tråkig blixt kan väl räcka till en viss gräns, men hobbyfotografering och om man vill ha hög upplösning så funkar inte ett lågt antal med megapixel.
(Som jag nu under ett år funderat mycket på)

Jag fotograferar inte så mycket hemma, såsom familjekvällar eller kompiskvällar, visst händer det men isåfall så använder jag inte de manuella inställningarna.
Unde året som gått (och längre bak i tiden) har jag fotat mycket mer seriöst på ridskolan, det är ofta som jag fotar Vendela och Hamilton och då har jag märkt att min kamera inte riktigt har räckt till, även fast den tar awesome bilder ibland (jag säger nu inte att alla personer med en Nikon d40 tar usla bilder, nejnej).  Men när jag skaffade den här kameran så var jag så inne i det, sparade pengar och köpte det första billiga liksom, tänkte inte på att jag skulle längre än vad jag tänkte och satsa mycket på det på min fritid.

När jag sumerar allt det här och mina tankar och känslor så funderar jag på att skaffa en "ny" kamera, en Nikon d70 eller d90, men eftersom att deras standardkit pris är uppemot 10 000 eller mer i affär (herregud) så tittar jag främst på blocket, för jag trivs så bra med nikon.
Det lutar åt d90 eftersom att jag har hört att folk är så otroligt nöjda med dom!
Nu nu ska jag se hur mycket pengar jag kan spara ihop utan att sälja min kamera, för den vill jag sälja så nära "slutet" som möjligt för att jag vill kunna ta bilder.
Jag har massa saker ja kan sälja eller lämna tillbaka som jag kan göra ett särskillt inlägg om.
Får vänta med att köpa kameran till julen, en fin present till mig själv! (a)
fiiin...

Postat av: Vendela

åååh det skulle ju bli awesome, fatta vad naajs :D

2011-08-10 @ 23:27:42
URL: http://vendula.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (vi två emellan)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback